YOSHIDA BROTHERS

The Yoshida Kyōdai (吉田兄弟) are Japanese musicians and have released several albums under the Domo Records internationally as the Yoshida Brothers.

They are a pair of brothers and performers of the traditional Japanese music style of Tsugaru-jamisen which originated in northern Japan. They debuted in 1999 in Japan as a duo playing the shamisen. Their first album sold over 100,000 copies and made them minor celebrities in Japan, a fact that surprised the Yoshida Brothers themselves. [1] They have since attracted an international audience.

Their music has been a fusion of the rapid and percussive Tsugaru-jamisen style along with Western and other regional musical influences. In addition to performing songs that are only on the shamisen, they also use modern instruments such as drums and synthesizers.[2]

The commercials for the Nintendo‘s Wii video game console that began airing in North America in November 2006 feature the Yoshida Brothers song, “Kodo (Inside the Sun Remix).”[3]

Sumber : http://en.wikipedia.org/wiki/Yoshida_Brothers

For Further information, you can access in here http://www.domo.com/yoshidabrothers/

Comments
20 Responses to “YOSHIDA BROTHERS”
  1. surantokaban says:

    Dengan Hormat
    Saya termasuk suka dengan lagu dan buku kebudayaaan,tarian Jepang apalagi musik Jepang mempunyai ciri khas dan tidak terlepas dengan alat-alat musiknya.Dapatkah anda membantu saya untuk lebih banyak lagi mamberi masukan baik berupa souvenir Jepang buku pelajaran bahasa Jepang.Terimakasih

    Salam hormat

    surantokabanssos@gmail.com

    • bocahbancar says:

      Salam semangat Mas Suranto…
      Wah wah wah, tidak menyangka ternyata penyuka budaya Jepang juga yawh…

      Untuk Souvenir kayaknya di Bandung memang banyak, kalau buku di Gramedia sangat banyak sekali, saya ajah belinya juga di Gramed kok 😉

  2. mikha_v says:

    wow keren, itu alat musik apa ya? Senarnya hanya sedikit tapi bisa mantap musiknya

  3. Mantap videonya.. ijin streaming dulu yach

  4. Rindu says:

    saya koq gak ngerti ini postingan tentang apa yah? 😀 hahaha … *tendang Ade keluar dari blog bocahbancar*

  5. Hariez says:

    jujur aku ndak mengenal nya tapi pas coba dengerin, ternyata asik juga buat nada pengantar lelah Joe 😀

  6. enak yah yg akustik kek gene mas

  7. Wandi thok says:

    Mangsutnya apa mas itu tulisane, nek pakai basa planet perawane bingung mas 😆 Tarjim dunk di bawahnya 😆

  8. diazhandsome says:

    tapi gw gak se-lebay itu kayaknya deh 😛

    iya tah?? ah masaaa?? (gak percaya)

  9. diazhandsome says:

    wuih, mantap tuh video. kapan gw bisa kayak gitu? hahha…

    sekarang komentar gw gak dibalesin semua ya. takutnya kayak yang ratusan komentar dibales, bikin pegel. oke? harap maklum

    (serasa terkenal deh gueee… HHAHAHA)

    • bocahbancar says:

      Muantaps dan kureeereennn tooo 😀

      Aku sambil gebrag genrug dengernya, sambil gela-gelo juga dan ditambah mantuk-mantuk hohohohohoho 😀

      Yeee..dasar, sudah bisa masuk 100 Top Post dirimu….

Tinggalkan Jejak ^_^

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: